۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۵۷۴۳۴
حجت الاسلام موسوی‌لارگانی در گفت‌وگو با رسا:

گزارشات اقتصادی کمتر به واقعیت نزدیک است | به جای شعاردادن در اقتصاد باید عمل کرد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که متاسفانه گزارشاتی که در حوزه اقتصاد ارائه می‌شود کمتر به واقعیت نزدیک است، از بی توجهی دولت به شعار سال انتقاد کرد.
حجت الاسلام موسوی‌ لارگانی

حجت الاسلام سید ناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، در خصوص «تحقق شعار سال 96 توسط دولت» با اشاره به اینکه دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به شعارهای سال که عمدتا پیرامون مسائل اقتصادی بوده است توجه نکرده‌اند، گفت: متاسفانه این دولت‌ها به ظاهرسازی و برنامه‌هایی که هیچ نتیجه‌ای برای نظام و ملت نداشته است بسنده کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزاری همایش‌ها، چاپ بروشورها و کتاب‌ها و مسائلی از این دست را بی‌فایده دانست و افزود: متاسفانه گزارشاتی که در حوزه اقتصاد ارائه می‌شود کمتر به واقعیت نزدیک است.

حجت الاسلام موسوی‌لارگانی با بیان اینکه رکود کشور را فلج کرده و در اکثر استان‌ها کارخانجات نهایتا با سی درصد ظرفیت کار می‌کنند، گفت: در استان اصفهان که بزرگترین استان صنعتی در کشور محسوب می‌شود، میانگین بیکاری نسبت به میانگین کشوری نزدیک به ۴درصد بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سال 95 با نامگذاری سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» به این امر تاکید داشتند که شعار کافی است و باید عمل کرد است.

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت با بیان اینکه در سال 95 توجهی به این شعار نشد، گفت: به همین دلیل مقام معظم رهبری در سال ۹۶ مجددا تاکید کردند و عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» را برگزیدند. 

وی به واردات بی‌رویه کالا نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه مبارزه با قاچاق در کشور با قدرت انجام نمی‌شود.

حجت الاسلام موسوی‌لارگانی افزود: برخی مواد خام که در کشور قابل فرآوری هستند نیز به کشورهایی مانند چین و ایتالیا صادر می‌شوند و سپس مواد فرآوری شده مجددا وارد کشور می‌شوند. این‌ها حقیقتا به تولید و اشتغال داخل ضربه وارد می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان با بیان اینکه اشتغال زمانی حاصل می‌شود که زمینه برای تولید کننده داخلی فراهم باشد، گفت: با توجه به شعار سال ۹۶ علی‌رغم اینکه این انتظار وجود داشت با وجود مشکل اساسی کشور؛ زمینه‌های اشتغال و تولید عملیاتی و اجرایی شود، شاهد تحقق آن نبودیم./۸۵۶/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات